3 reguli de aur pentru un antrenament eficient de jogging

Printre numeroasele tipuri de antrenamente fizice care oferă beneficii pentru sănătatea noastră dar și pentru felul în care arătăm se numără și jogging-ul. Jogging-ul poate fi practicat de către oricine, fiind preferat mai ales de către începătorii într-ale sportului deoarece nu este foarte solicitant ci, din contră, este o activitate extrem de relaxantă.

E foarte important să urmăm câteva reguli de aur pentru ca acest tip de antrenament să se desfășoare eficient, iar noi ți le spunem pe cele mai importante 3 dintre ele:

  • Încălzirea pune bazele unui antrenament benefic

Nu este indicat să îți începi sesiunea de alergare înainte de a executa câteva exerciții de încălzire. Această etapă are un rol pe care, din păcate, mulți dintre sportivii amatori nu îl percep corespunzător. Încălzirea este utilă deoarece facilitează trecerea corpului din starea de repaus, pregătindu-l pentru desfășurarea efortului fizic. În același timp, încălzirea este recomandată și pentru stimularea funcțiilor cardio-vasculare, precum și a celor respiratorii.

Un alt aspect demn de menționat este că denumirea de “încălzire” este sugerată de procesele care au loc în timpul efectuării acestui gen de exerciții: creșterea temperaturii corporale și pregătirea mușchilor pentru activitatea fizică mai intensă decât cea realizată în mod normal. Rotirea capului, a brațelor, precum și fandările sunt printre cele mai bune exerciții de încălzire.

  • Echipamentul potrivit maximizează performanțele

Hainele pe care le purtăm în timp ce facem jogging ne pot ajuta să maximizăm performanțele sau, din contră, ne pot incomoda. Prin urmare, alegerea echipamentului potrivit pentru jogging este esențială dacă ne dorim ca această activitate să fie o experiență plăcută și benefică pentru organism.

Pe site-ul nostru poți regăsi îmbrăcăminte și încălțăminte specială pentru jogging. Îți recomandăm să optezi pentru un trening, sau pentru o ținută compusă din colanți, maiou sau tricou și, dacă temperatura de afară este scăzută, chiar și pentru o bluză care urmează linia corpului. Ține cont că hainele pe care le porți în timp ce alergi nu trebuie să fie foarte largi, pentru a nu te incomoda în timpul mișcărilor.

În ceea ce privește încălțămintea, îți recomandăm o pereche de pantofi sport Nike sau orice tip de pantofi de alergare de calitate. Află mai multe informații utile despre alegerea încălțămintei de alergare din acest articol: Ghidul alergătorului începător: cum alegi pantofii sport potriviți!

  • Efectuarea corectă a mișcărilor oferă rezultate care se mențin pe termen lung

Ca orice alt tip de antrenament fizic, pentru a da rezultate care se mențin în timp, jogging-ul trebuie practicat într-o manieră cât mai corectă. Așadar, jogging-ul se caracterizează, în primul rând, prin poziția tălpii. În momentul în care talpa aderă pe suprafața de alergare, e important ca greutatea corporală să nu fie suportată de zona călcâielor. O pereche de pantofi sport cu talpa flexibilă, destinați acestui tip de activitate, te vor ajuta să efectuezi corect această mișcare. Mai apoi, în timp ce alergi, verifică dacă picioarele tale urmează o traiectorie dreaptă, deoarece, îndreptându-le (voluntar sau nu) către exterior, să spunem riști să capeți dureri de genunchi sau de glezne. În general, încearcă să eviți să faci pași prea amplii, pentru că nu vei face decât să îți obosești corpul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *