7 poziții de yoga pentru începători

Chiar dacă la prima vedere pozițiile de yoga pot părea extrem de greu de executat, e bine să știi că acest sport se adresează tuturor categoriilor de vârstă și nu are nevoie de o anumită pregătire sau un efort demn de sporturile olimpice. Flexibilitatea se obține cu răbdare și repetarea constantă a mișcărilor care par mai degrabă făcute de contorsioniști, deși nu e deloc așa. Avantajul cel mai mare al acestui tip de antrenament nu stă doar în lucrarea intensă a mușchilor corpului, ci și într-o reducere a stării de anxietate, reducerea inflamațiilor de la nivelul încheieturilor, scăderea nivelului de stres și susținerea unui somn sănătos și odihnitor. Mai mult decât atât, yoga poate fi practicată atât într-o sală de sport, cât și în intimitatea căminului tău, pentru că nu vei avea nevoie de mai mult de un izopren și un echipament sportiv lejer, care să îți permită să lucrezi toate părțile corpului, fără a te incomodeze. 

Dacă toate aceste informații te-au făcut curios și vrei să treci cât mai curând „la fapte”, am pregătit pentru tine cele mai ușoare șapte poziții de yoga pentru începători. Iată care sunt acestea!

Sukhasana – încrucișarea simplă a picioarelor

Probabil aceasta este cea mai simplă poziție de yoga, pe care cu siguranță ai văzut-o în nenumărate rânduri exprimată ca simbol al păcii interioare și a stării de bine. Concret, va trebui să stai în poziție de șezut și să încrucișezi picioarele, poziționând fiecare membru sub celălalt, astfel încât între pelvis și genunchi să se formeze un triunghi echilateral. Menține spatele drept și așază palmele pe genunchi. Respiră adânc și lent pentru un minut.

Marjaryasana – poziția pisicii

Așează-te cu palmele și genunchii pe saltea și poziționează picioarele în linie dreaptă cu umerii. Aceștia din urmă ar trebui să formeze un unghi de 90 de grade cu solul. Trage bărbia în piept, apoi ridică-l către tavan și arcuiește spatele, fără a modifica poziția umerilor, a genunchilor sau a picioarelor. Menține poziția corpului astfel pentru cinci secunde, apoi revino la cea inițială. Repetă de câteva ori concentrându-te pe respirație. 

Vrksasana – poziția copacului

Stând drept în picioare, mișcă piciorul stâng și creează un triunghi, lipind talpa acestuia de coapsa piciorului drept. Mâinile trebuie păstrate în poziția folosită la rugăciune, apăsând palmele unele în altele. Ridică brațele deasupra capului, fără să schimbi poziția piciorului, și rămâi în această poziție pentru cel puțin jumătate de minut. Repetă exercițiul, schimbând piciorul.

Adho Mukha Svanasana – poziția câinelui

Din poziția pisicii, explicată anterior, depărtează palmele una de cealaltă și ridică șezutul și spatele spre tavan. Rezultatul ar trebui să fie un unghi ascuțit cu vârful în sus. Menține poziția pentru trei inspirații și trei expirații calme, apoi revino la una de relaxare.

 

Balasana – poziția copilului

Din poziția de stat în genunchi pe saltea, sprijină șezutul pe picioare și întinde mâinile în față, până când abdomenul atinge genunchii. Simte cum întreg spatele se destinde și respiră adânc pentru cel puțin două minute. Pentru a reveni, ridică-te ușor de jos și adu capul în poziție neutră.

 

Eka Pada – poziția puiului de porumbel

Din poziția de stat pe genunchi, adu genunchiul drept în față șă așază-l sub încheietura mâinii drepte. Dacă execuți corect această mișcare, genunchiul îndoit ar trebui să ajungă sub șoldul stâng. Întinde piciorul stâng cât mai în spate și nu încerca să ridici talpa de la sol. Întinde tot trupul în față spre podea, și rămâi în această poziție pentru cinci respirații. Revino ușor la starea inițială și schimbă piciorul cu care lucrezi. 

 

Urdhva Mukha Svanasana – poziția câinelui cu fața în sus

Poziționează mâinile și genunchii pe saltea, apoi întinde picioarele în spate, menținând gleznele pe saltea. Împinge cu mâinile pe saltea și ridică ușor trunchiul către tavan, fără a deplasa picioarele. Respiră calm și rămâi în această poziție pentru cel puțin 15 secunde, apoi relaxează întreg corpul.

Yoga este un antrenament foarte eficient, care promite să te destindă în câteva minute, menținându-ți musculatura puternică.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *