Alergatul slăbește! Include-l în rutina ta de antrenament!

Menținerea unui tonus bun, păstrarea unei sănătăți de fier și pierderea kilogramelor nedorite sunt principalele trei beneficii și totodată cele mai solide argumente pentru a include alergatul în rutina ta de antrenament. De data aceasta ne concentrăm atenția asupra ultimului avantaj enumerat și vom vedea împreună în ce condiții alergatul slăbește.

Cum/cât alergi pentru a slăbi sănătos

Ca metodă de a slăbi, alergatul trebuie să fie introdus treptat în rutina de antrenament. Mai ales dacă organismul tău nu este familiarizat cu un astfel de exercițiu, nu ar trebui să începi din prima să te forțezi să parcurgi distanțe mari. Pe de altă parte, nici faptul că alegi prea puțin nu te va ajuta; secretul este să ai răbdare pentru că rezultatele se văd treptat, motiv pentru care și efortul tău trebuie să fie constant.

Pentru a slăbi sănătos, nu ar trebui să pierzi mai mult de ½ sau 1 kg săptămânal prin alergare. Ține cont că rutina ta de antrenament trebuie să fie susținută de o dietă alimentară corectă, dacă îți dorești ca demersurile tale să dea roade. Minus un kilogram pe săptămână se traduce prin 1000 de calorii arse/zi.

Conform unei cercetări realizate de Livestrong.com, o persoană care cântărește aproximativ 72 de kilograme arde aproape 600 de calorii în 45 de minute de alergare. Pentru a ajunge la un deficit caloric zilnic de 1000 de calorii este nevoie să își adapteze meniul astfel încât să reducă restul de 400-450 calorii.

Așadar, în perioadele de pauză, în care nu alergi, caloriile consumate din alimente ar trebui să fie reduse și mai mult.

Alergat pe bandă vs alergat în aer liber

Când ne gândim la alergat, există două modalități de a face această activitate fizică: pe de-o parte în aer liber (în parc, pe plajă etc.) sau în sala de fitness, pe bandă. În acest moment ne putem pune întrebarea: alergatul slăbește indiferent dacă este efectuat în natură sau dacă se face pe banda profesională? Răspunsul este afirmativ, dar este important de menționat că cele două tipuri de antrenamente diferă din punct de vedere al eficienței. Pentru că alergarea pe bandă este mai confortabilă pentru corp, efortul înregistrat este mai mare, iar ca urmare și numărul de calorii arse este mai mic.

Pe de altă parte, acesta modalitate de a face mișcare este preferată în locul celei de-a doua pentru că oferă o serie de avantaje: poți alterna ritmul, poți alerga indiferent de condițiile meteo de afară și prezintă un risc mai mic de accidentare.

De cealaltă parte a barierei, alergatul în aer liber, sau joggingul, așa cum se mai numește această activitate este un tip de mișcare care solicită mai bine musculatura și care determină articulațiile să se adapteze. În plus, alergatul în natură oferă numeroase beneficii pentru sănătatea corpului și a minții.

La fel de important este și cum alegem pantofii de sport pentru alergare. Mai ales în cazul alergatului în aer liber, este obligatoriu să alegem pantofi cu talpă moale, de gumă, care să ofere un grad mare de suspensie la impactul piciorului cu suprafața pe care alergăm. Pe lângă pantofii de calitate, o pereche de șosete groase ajută la protejarea piciorului.

Ideal ar fi să începi prin câteva ședințe de alergare pe bandă, până ce îți ei forma condiția fizică, iar mai apoi poți trece la alergatul în aerul liber.

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publica