Cum să faci sport acasă – 5 opțiuni pentru a fi activ mereu

Ți-ai descărcat o nouă aplicație de fitness pentru acasă și după doar trei antrenamente deja nu mai ai același tonus ca în prima zi? Găsești mereu o scuză nouă pentru a sări peste exercițiile fizice și îți promiți mereu că „de luni” începi sigur? Cel mai probabil nu ai reușit să îți creezi cadrul ideal pentru desfășurarea unei activități sportive. Am pregătit pentru tine câteva sfaturi esențiale pe care să le aplici pentru a evita să sari peste antrenamentele prin care ți-ai propus să câștigi mai multă rezistență și să îți remodelezi trupul. Iată care sunt acestea!

1. Folosește un echipament adecvat

Probabil această idee ți se va părea banală, însă vei rămâne surprins despre cât de mult cântărește să porți pantofii de sport și să îți pui mănușile de fitness chiar și atunci când te antrenezi acasă. Purtând un echipament adecvat, creierul tău va intra mai ușor în starea activă de care ai nevoie, iar buna dispoziție chiar și în fața a 30 de minute de exerciții fizice pe care le ai de executat se va instala negreșit. Nu uita să tragi aproape și un izopren, care te va feri de eventualele vânătăi care ar putea apărea la contactul genunchilor sau coatelor cu parchetul.

2. Ai răbdare cu tine

Dacă a trecut ceva timp de ultima dată când ai fost la sală, acordă-ți un răgaz de acomodare cu noul stil de viață și nu te răzbuna pentru antrenamentele de la care ai chiulit pe propriul corp. Începe întotdeauna cu câteva mișcări de încălzire și continuă cu exerciții ușoare mai ales în primele zile, ca să nu te lași acaparat de febra musculară și să abandonezi curând proiectul. Ascultă-ți în permanență corpul, iar dacă resimți dureri sau ai amețeli în timpul executării mișcărilor de fitness, oprește de îndată antrenamentul și relaxează-te complet. Nu vei reuși decât să suprasoliciți organismul dacă vei continua, iar asta anticipează un abandon al antrenamentelor foarte curând. 

3. Fă-ți un program și respectă-l întocmai

Poate ești o persoană matinală și preferi să îți începi ziua cu câteva minute de fitness, ori poate preferi să te antrenezi imediat ce ai terminat munca pe ziua respectivă. Oricum ar fi, alege un interval orar și un antrenament pe măsura pregătirii tale fizice și nu sări peste nicio zi de exerciții! Rutina sportivă îți va intra curând în reflex, însă acordă-i puțin sprijin mai ales la început, când tentațiile de a face orice altceva decât sport vor fi mari. Scuzele nu își au locul acolo unde țelul tău este clar!

4. Încheie orice antrenament cu stretching

Așa cum orice antrenament corect și sănătos trebuie să înceapă cu o încălzire, acesta se va încheia cu o sesiune de stretching în care mușchii tăi vor reuși să se relaxeze, iar încheieturile tale se vor destinde. Vei observa cum flexibilitatea ta crește de la un antrenament la altul, iar tu vei recăpăta încrederea în tine. 

5. Hidratează-te, dormi și mănâncă suficient!

Un program sportiv va avea rezultate aproape nule, dacă organismul tău va fi obosit sau prost hrănit. Alege să consumi numai produse cu o valoare nutrițională crescută, dar o valoare calorică scăzută, bea suficientă apă (40 de mililitri de apă per kilogramul cântărit) și dormi suficient în fiecare seară. Alcoolul și nopțile pierdute nu fac casă bună cu un program sportiv, deci evită să faci abuzuri și canalizează-ți energia eficient!

Bucură-te de un corp așa cum visezi să îl ai, urmând sfaturile de mai sus și asumându-ți faptul că nimic nu se poate realiza fără muncă și ambiție! Succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *