Întindere musculară: cauze, simptome și remedii

Te-ai împiedicat, ai călcat necorespunzător sau ai efectuat un antrenament fizic prea intens, cu care corpul tău nu este obișnuit? Aceste mici incidente și activități cotidiene sunt eventuale cauze care ar putea conduce la apariția unor întinderi musculare. Chiar dacă ele nu sunt foarte dureroase, recomandat este să nu le ignorăm și să consultăm cât mai repede un medic de specialitate.

Întindere musculară: cauze

Întinderea musculară se produce în momentul în care mușchii sunt suprasolicitați. De asemenea, acesta are loc și dacă mușchiul respectiv este rupt. De cele mai multe ori, simptomele întinderii musculare se manifestă în zona mușchilor din spatele coapsei (tendonul popliteu), a spatelui, gâtului și umerilor.

Cele mai frecvente cauze care duc la apariția întinderilor musculare se numără incidentele cotidiene (alunecarea, dezechilibrarea), dar și încălzirea necorespunzătoare dinaintea antrenamentelor sportive. De asemenea, te poți alege cu o întindere musculară localizată în zona gâtului dacă adopți o poziție nefirească pe scaunul de la birou sau în timpul somnului.

Printre factorii de risc care favorizează întinderea musculară putem aminti și condițiile meteorologice. Potrivit specialiștilor, se pare că fibrele mușchilor capătă rigiditate iarna, atunci când temperaturile sunt foarte scăzute. Ca localizare, ele afectează în special zona gleznelor.

Întinderea musculară are o simptomatologie care se manifestă etapizat, după cum urmează:

  1. Apariția senzației dureroase
  2. Inflamarea zonei afectate
  3. Apariția vânătăilor
  4. Instalarea spasmelor musculare
  5. Umflarea zonei

În funcție de intensitate, aceste simptome pot fi resimțite pe o perioadă cuprinsă între câteva săptămâni și câteva luni, în cazurile mai severe.

Întindere musculară: remedii și prevenire

În primă fază, poți încerca tratarea întinderilor musculare acasă, cu remedii accesibile oricui.

Iată, deci, câteva sfaturi pe care le poți urma:

  1. Încearcă faci o pauză de la efortul fizic. Repausul este un bun remediu pentru vindecarea întinderilor musculare. 3 zile sunt suficiente pentru ca mușchiul să înceapă să se refacă.
  2. Folosește compresii cu gheață, aplicate local. În acest mod, inflamația va fi redusă și vei ameliora senzația de durere.
  3. Protejează-ți articulațiile cu ajutorul unui bandaj elastic, pe care îl poți comanda din farmacii.
  4. Aplicarea unor unguente dedicate reprezintă, de asemenea, o alternativă eficientă de tratament.

Dacă durerea este foarte intensă sau dacă echimozele nu se vindecă, atunci ar trebui să mergi la medicul specialist, pentru realizarea investigațiilor necesare.

Există, însă și modalități prin care aceste întinderi musculare pot fi prevenite.

  • În primul rând, ai grijă să efectuezi corespunzător încălzirea înainte de orice antrenament fizic. Acordă o atenție deosebită musculaturii gambelor.
  • Echipamentul folosit este și el important – sfatul nostru este să apelezi și la echipamentul cu proprietăți compresive, care va oferi susținere sistemului muscular, pe care îl poți achiziționa și din magazinul nostru online.
  • Evită mișcările bruște, mai ales atunci când te ridici din poziția de șezut.
  • Alege întotdeauna pantofii sport potriviți pentru tine. Calitatea ar trebui să fie principalul criteriu în alegerea încălțămintei tale.
  • Dacă îți place să alergi în aer liber, evită suprafețele asfaltate. Aleargă pe pământ sau pe iarbă și, în general, pe suprafețe care nu prezintă denivelări.

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publica