Mersul pe bicicletă: 7 beneficii pentru sănătate

Mersul pe bicicletă este o activitate foarte plăcută de petrecere a timpului liber, indiferent de vârstă. Cei mici și cei mari se pot bucura, deopotrivă, de beneficiile acestui tip de efort fizic, recomandat deseori de către antrenorii de fitness ca metodă eficientă de slăbit. În materialul acesta îți vom prezenta cele mai importante 7 beneficii pentru sănătate ale mersului pe bicicletă și totodată 7 motive să incluzi această activitate sportivă în rutina ta de antrenament.

  • Arde caloriile

Mersul pe bicicletă este un exercițiu de bază din antrenamentul persoanelor care vor să scape de kilogramele în plus. De fapt, avantajele sunt foarte mari mai ales dacă pedalezi în ritm alert. În funcție de efortul depus, poți arde chiar și 700 de calorii într-o oră de mers pe bicicletă. Caloriile se pierd atât în timpul antrenamentului, dar și după ce cursa s-a încheiat.

  • Conferă energie

Mersul pe bicicletă reprezintă și o bună modalitate de a te energiza. Potrivit studiilor, nivelul de energie din organismul tău crește cu aproape 20% în urma unui antrenament cardio de acest tip. Stările de oboseală sunt, în acest mod, ameliorate, iar tu vei avea un tonus mult mai bun, pentru a îndeplini toate lucrurile de care trebuie să te ocupi pe parcursul zilei.

  • Relaxează

Un alt motiv să începi chiar de azi rutina ta de mers pe bicicletă este faptul că această activitate poate fi extrem de relaxantă. Ba chiar mai mult decât atât, spun specialiștii, mersul pe bicicletă stimulează longevitatea, având efecte benefice pentru organism la nivel general. În plus, mersul pe bicicletă te va scăpa de insomnii, ajutându-te să te bucuri de nopți cu somn odihnitor.

  • Tonifiază musculatura

Efortul fizic specific depus în timpul mersului pe bicicletă este benefic pentru tonifierea musculaturii. Deși gambele și coapsele sunt zonele în care se manifestă mai intens efectele pozitive ale acestui tip de antrenament, atunci când pedalăm încordăm și musculatura abdomenului.

  • Îmbunătățește circulația

Ca orice alt tip de antrenament cardio, una dintre proprietățile benefice ale mersului pe bicicletă constă în îmbunătățirea circulației sanguină. Astfel, toate organele vitale vor fi mai bine oxigenate, beneficiu care se traduce printr-o stare fizică și psihică mai calitativă și prin menținerea unei sănătăți de fier, pe termen lung.

  • Sporește concentrarea

Practicarea constantă a mersului pe bicicletă oferă beneficii pentru sănătatea fizică, dar și pentru cea mentală. Există studii care atestă faptul că acest exercițiu cardio sporește concentrarea și îmbunătățește la modul general condiția psihologică, fiind recomandat pentru combaterea stărilor anxioase și depresive.

  • Crește imunitatea

Există multe metode naturale de a spori imunitatea organismului, dincolo de administrarea suplimentelor create în acest scop. Mersul pe bicicletă este pe listă, poate chiar menționat printre primele poziții. Potrivit U.S. National Library of Medicine, specificul acestei activități fizice ajută la eliminarea bacteriilor din plămâni și de pe căile respiratorii. În plus, creșterea temperaturii corporale din momentul efectuării antrenamentului, acționează ca o barieră împotriva virusurilor.

Înainte de a începe antrenamentul, nu uita de echipamentul adecvat. Acesta este format din pantaloni sau colanți speciali și pantofi sport. Pentru partea superioară a corpului poți opta pentru bluze sau tricouri tehnice, care absorb umiditatea și îți oferă confortul necesar.

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publica