Sport dimineața sau seara? Alege variantă corectă!

Sportul este o componentă importantă a vieții fiecăruia dintre noi. Fără doar și poate, mișcarea are beneficiile sale pe care nu le putem contesta, indiferent de momentul zilei în care o practicăm. Chiar și așa, spun specialiștii, există o perioadă optimă pentru a face sport, tocmai pentru că într-un anumit interval al zilei corpul funcționează la capacitatea sa maximă, sporind eficiența antrenamentului. Deci, sport dimineața sau seara?

Sport dimineața versus sport seara

Atât practicarea sportului de dimineața cât și depunerea unui efort fizic susținut, la finalul zilei oferă avantaje și dezavantaje. Totuși, specialiștii spun că sportul de dimineața face minuni cu corpul nostru, dar și cu psihicul. Ba mai mult, completează aceștia, o oră de sport dimineața generează efectele a 2-3 ore de mișcare efectuate seara!

Sport dimineața – avantaje

Iată care sunt principalele motive pentru care medicii recomandă să facem sport dimineața:

  • Începi ziua ”cu dreptul”, deoarece efectuarea de exerciții fizice stimulează eliberarea endorfinelor. Acestea ne oferă o stare generală de bine, atât la nivel fizic cât și psihic.

  • Ai mai multă energie dimineața, motiv pentru care ar și trebui să faci sport în această perioadă a zilei. Vei putea încerca antrenamente mai intense, căci corpul este odihnit.  
  • Sportul de dimineața stimulează activitatea cerebrală, sporind capacitatea de atenție și de concentrare. Este ideal dacă poți face sport înainte de a ajunge la birou.
  • Dormi mai bine, dacă faci exerciții fizice în prima parte a zilei, iar acest lucru este demonstrat și de diverse studii. În plus, vei ține sub control tensiunea arterială.
  • Creându-ți o rutină de antrenament cu exerciții fizice practicate dimineața te vei și disciplina. Seara, după o zi plină, ești mult mai tentat să renunți la sport, în acest mod pierzându-ți consecvența.
  • Apetitul scade dacă faci sport dis de dimineața, așa că dacă ai ca obiectiv pierderea kilogramelor nedorite, acesta este cel mai bun moment în care să îți faci antrenamentul.

Sportul de dimineața are și câteva dezavantaje. Mergând pe această variantă, ești nevoit să te trezești mai devreme decât o faci în mod normal, pentru a avea suficient timp la dispoziție să efectuezi rutina de antrenament. Un alt dezavantaj este că dimineața, după somn, corpul are nevoie de o încălzire fizică mai intensă decât dacă ai alege să faci sport seara.

Sportul practicat seara are și el avantaje, chiar dacă nu la fel de numeroase ca cel pe care îl facem dimineața. De exemplu, atunci când mergi la sala de fitness sau când faci jogging seara te detensionezi mai rapid, motiv pentru care sportul seara este recomandat și ca un remediu contra stresului acumulat peste zi. În plus, încălzirea pre-antrenament nu va mai dura la fel de mult ca în cazul sportului de dimineață, deoarece mușchii sunt mai pregătiți pentru a face fața efortului fizic.

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publica