Top 5 sfaturi pentru a slăbi rapid după sărbători

Bunătățile de pe mesele festive prin care ai celebrat sărbătorile de iarnă și-au pus amprenta asupra siluetei tale? Faptul că sezonul cald se apropie și renunți la hainele groase este un motiv în plus să renunți și la kilogramele în plus? Există trucuri prin care poți slăbi rapid după sărbători, însă nu trebuie să apelezi la metode care îți pun în pericol sănătatea. 

Pentru a-ți atinge scopul de a scăpa de kilogramele acumulate după mesele copioase, îți oferim top 5 sfaturi pe care să le urmezi. 

Stabilește-ți obiective clare și realiste

Nu poți obține ce-ți dorești dacă nu ai o viziune clară asupra ceea ce vrei cu adevărat. Prin urmare, primul pas pe care trebuie să îl faci pentru a slăbi este să îți setezi acest scop, stabilind obiective realiste. Notează-ți numărul de kilograme la care vrei să ajungi, eventual chiar consultându-te cu un medic nutriționist sau cu un antrenor de fitness. În centrele de remodelare a siluetei și în anumite săli de sport există posibilitatea de a face diferite investigații folosind aparatură profesională care stabilește indicii analizei corporală. Printre cele mai cunoscute astfel de teste se numără Tanita și Call Meter, care vor oferi informații referitoare la valorile de grăsime, masă musculară, procentul de apă din organism, rata metabolică și indicele de masă corporală. 

Ține un jurnal al meselor 

Cea de-a doua etapă din procesul de slăbit constă în realizarea unui jurnal al meselor. Ce înseamnă acest lucru? Că pentru o anumită perioadă de timp, să spunem prima lună, să îți notezi tot ceea ce mănânci. Mai interesant este că vei nota în acest jurnal și motivele pentru care ai consumat diferite alimente (poftă, emoție, stres, ocazii speciale etc). În acest mod îți va fi mult mai ușor să păstrezi o evidență a factorilor care te determină să consumi anumite produse alimentare nesănătoase în ciuda faptului că nu îți este neapărat foame. Mai apoi, le vei putea elimina, pe parcurs, din dieta ta. 

Concepe-ți propriul program de masă 

Lucrurile încep să devină ceva mai complicate din momentul în care apare necesitatea respectării unei rutine alimentare. După cum spuneam, e foarte important ca procesul de slăbire să se realizeze cât mai sănătos, chiar dacă ne dorim rezultate rapide. În acest context, este esențial să îți creezi un program al meselor, în funcție de stilul tău de viață. Indiferent de cât de aglomerată este ziua, va trebui să îți faci timp pentru a mânca la orele stabilite în acest orar.

Ca regulă generală, încearcă să iei trei mese principale și două gustări, adaptându-ți porțiile astfel încât să nu mânănci exagerat. Mestecă alimentele încet și renunță la orice altă activitate în timp ce servești masa; astfel, senzația de sațietate va apărea mai rapid. 

Ține evidența caloriilor 

Să slăbești înseamnă să elimini grăsimea din organism. Pentru a face acest lucru, secretul este să consumi mai puține calorii decât poți să arzi. Cel mai simple este, deci, să ții evidența caloriilor pe care le consumi. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să renunți la mese, ci doar să reduci cantitatea de grăsimi consumate. În principiu, este recomandat să reduci valoarea fiecărei mese cu 100-300 kcal. 

Echilibreză-ți dieta 

Un alt aspect care ajută la slăbirea sănătoasă este echilibrarea dietei. Asigură-te că din alimentația ta zilnică nu lipsește nicio grupă de alimente. Produsele bogate în nutrienți, proteine și vitamine te vor ajuta să lupți cu kilogramele nedorite și să îți menții sănătatea. Pe cât posibil, încearcă să consumi doar alimente naturale. 

Sportul este o componentă importantă din procesul de slăbire. Alege-ți cele mai bune perechi de pantofi sport pentru bărbați sau pentru femei și începe antrenamenele chiar de azi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *